یا جاری اللصیق ...

۹۶/۰۳/۱۶ ۱۱:۱۱:۱۷

رجبعلی خیاط


باید از حالا اوسا (استاد) را عوض کنی؛ یعنی تاکنون هرکاری میکردی برای خودت میکردی، از این به بعد هرکاری میکنی برای خدا بکن و این نزدیکترین راه به خداست( پای را بر سر خود نه، یار را در آغوش آر)
.
.
اگر کسی طالب راه نجات باشید و بخواهد به کمال واقعی برسد و از معانی توحید بهره ببرد باید به چهار چیز تمسک کند: اول: حضور دایم، دوم: توسل به اهل بیت، سوم: گدایی شبها، چهارم: احسان به خلق.
.
.
آیت الله مهدوی کنی(ره) فرمودند: درآغاز طلبگی وقتی میخواستم لباسی برای خود بخرم پیش شخصی به نام شیخ رجبعلی خیاط رفتم. پارچه را برای ایشان بردم. محل کار او در منزلش و در اتاقی نزدیک در بود. قدری نشستم، ایشان آمد و گفت: خوب! حالا میخواهی چکاره شوی؟ گفتم: طلبه. گفت: میخواهی طلبه بشی یا آدم؟ من قدری تعجب کردم که چرا یک کلاهی با یک معمم اینگونه حرف میزند، سپس گفت: ناراحت نشو. طلبگی خوب است، ولی هدفت آدم شدن باشد. به شما نصیحتی میکنم که فراموش نکن، از همین حالا که جوان هستی و آلوده نشده ای، هدف الهی را فراموش نکن، هرکاری میکنی برای خدا انجام بده، حتی اگر چلو کباب میخوری به این قصد بخور که نیرو بگیری و در راه خدا عبادت کنی، و این نصیحت را تا آخر عمر فراموش نکن.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۱۶
Ham Saie

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">