یا جاری اللصیق ...

۹۶/۰۸/۱۷ ۰۹:۰۵:۰۱

اینستا نوشت ...

اگر کسی بخواهد احکام دروغ را عمل کند، باید خیلی از حرف‌ها را نزند. من گاهی دو سه روز فکر می‌کنم تا حرفی را که میخواهم بگویم طوری بگویم که در آن دروغ نباشد. اگر کسی در تمام اعمال خود این طور مواظبت کند، اسمش می‌شود مراقبه. نماز اگر همراه مراقبه باشد، ارزش پیدا می‌کند. یک مرحله بالاتر هم هست و آن اینست که من حتی برای حرف راست هم مراقبت می‌کنم. با وجود اینکه این حرف راست است، اما چه فایده‌ای دارد؟ اگر سود دنیایی یا آخرتی داشت، آن حرف را می‌گویم. نه تنها برای حرف بلکه برای نگاه هم همین است و همین طور سایر اعمال. این، می‌شود مراقبۀ کامل. در این صورت نماز ما می‌شود نماز کامل. اگر گفتار و رفتار ما حساب‌شده باشد، دستمان به آسمان می‌رسد. .. اگر انسان فقط واجباتش را انجام دهد و تمام گناهان، چه ظاهری و چه باطنی را ترک کند، برای اینکه به بالاترین مراتب برسد، کافی است. اگر من در مقابل یکی از مقدرات الهی غُر بزنم، گناه باطنی مرتکب شدم...

آیت الله جاودان
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۱۷
Ham Saie

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">